אורי לוין

פיקוח בניה וניהול פרויקטים    

 

 

עלויות בניה

מה כוללת עלות בניה?

עלות בניה היא סה"כ המחיר הנדרש להשקעה בבניית בית מגורים החל בשלב התכנית (החלום) ועד לקבלת טופס האכלוס המיוחל.
במלאכת בניית הבית משתתפים בממוצע כ-40 ספקים וקבלנים שונים החל באדריכל בשלב התכנון וכלה בחיבור החשמל ע"י חברת החשמל כל הספקים לוקחים חלק בתקציב ומבטאים את עלויות הבנייה.

לעיתים קרובות אנו נדרשים לשאלה "כמה יעלה לבנות את הבית" או "מהי העלות למ"ר ", כשדנים בבניית בית מגורים התשובה לשאלה זו אינה טריוויאלית ותלויה בגורמים רבים, חלקם בשליטתנו וחלקם לא. מחיר החומרים+העבודה משקפים רק חלק מעלות הבנייה, כדי לבנות תקציב יש לקחת בחשבון פרמטרים רבים נוספים- כגון: לוח זמנים, איכות, נגישות וכד' כמו כן להקציב כסכום נכבד לתרחישים שאינם צפויים מראש ורק אז ניתן להגיע בקרוב לתקציב ותזרים נכונים, מעודכנים ובטוחים.

אי הכנה של תקציב ותזרים נכונים ומעודכנים יכולים לגרום להחלטות שגויות, טעויות וכמובן למפח נפש.

מתי יש לחשב עלויות בניה?

ביצוע אמדן העלויות הוא בין המטלות הראשונות שיש למלא, בסמוך להכנת סקיצות האדריכל ולפני הגשות התכנית כדי לוודא שאכן ניתן לעמוד בתקציב.

אילו גורמים משפיעים על עלויות בניה ומחיר הבית?

מיסים היטלים אגרות ומחיר הקרקע משתנים ממקום למקום ובלתי תלויים בסוג וטיב הבית. שטח הבנייה - ככל שהוא גדול יותר, המחיר למ"ר נמוך יותר. סטנדרט הבנייה (רמת הגימור והמערכות של הבית) - ככל שהוא גבוה יותר- המחיר בהתאם. איכות הבנייה, ככל שמשתמשים בבעלי מקצוע וחמרים יקרים יותר- יהיה המחיר בהתאם. מיקום ותנאי האתר- דרכי גישה, קרבה למקורות אספקת חומרים, טופוגרפיה של המגרש ועוד יכולים להשפיע במידה ניכרת על עלויות בניה.
התוכנית האדריכלית -ככל שהתכנית מורכבת יותר כך עלויות בניה ולהיפך.

כדי להקל על הבונים אני מצרף גיליון אקסל להורדה (חינם), בגיליון זה תוכלו למלא את הפרטים הידועים ובסופו של תהליך לקבל את הערכת התקציב לפרויקט
לחץ כאן להורדה חינם של קובץ
תחשיב עלויות בניה


                                   
אורי לוין  פיקוח בניה וניהול פרויקטים I הרב קוק 15 I רמת השרון 47283

נייד: 052-3679976  פקס: 03-6871735
mynewhouseori@gmail.com
שותפים ברשת | קישורים |  מאמרים | פיקוח בניה | מפקח בניה |ניהול בניה
לייבסיטי - בניית אתרים